Audyt SEO to proces, który dostarcza informacji na temat sposobów optymalizacji strony internetowej pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jest niezbędny, aby witryna była widoczna na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania. Po wykonanym audycie zostaje sporządzony raport zmian, jakie należy wprowadzić na stronie. Najczęściej jest wykonywany jako pierwszy krok w przypadku rozpoczęcia działań związanych z pozycjonowaniem strony.
Jak działa audyt SEO strony internetowej?
Audyt SEO witryny to przegląd wszystkich czynników, które wpływają na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Dzielą się one na 2 grupy: on-site i off-site. On-site to wszystkie elementy, jakie możemy poprawić bezpośrednio na stronie. Przykładowo mogą to być:
Czynniki techniczne:
- Czas odpowiedzi serwera
- Szybkość witryny
- Architektura strony
- Informacje o czasie ładowania strony i szybkości strony
- Certyfikat SSL
Czynniki merytoryczne:
- Prawidłowe wykorzystanie opisów i tytułów podstron
- Unikalność i objętość treści
- Dobrze utworzone nagłówki Hx
- Odpowiednio skonstruowane treści na podstronach
- Prawidłowa struktura informacja
- Odpowiednie wykorzystanie danych strukturalnych
- Przyjazne adresy url
Czynniki off-site to elementy niezwiązane bezpośrednio ze stroną, mające również wpływ na pozycję w wyszukiwarce. Są to przede wszystkim:
- wiek domeny
- sąsiedztwo domeny na serwerze
- indeksacja domeny
Aktualna pozycja strony w wyszukiwarce jest składową sporej liczby poszczególnych czynników. Nie jest możliwe osiąganie wysokich pozycji bez przeprowadzenie profesjonalnego audytu i wdrożenia zmian jakie wynikły podczas tego procesu.