Jak spokojnie zaczynać dzień?

Jestem poranną osobą i lubię zaczynać dzień od filiżanki kawy i chwili medytacji. Robię to od lat, ale dopiero niedawno zacząłem zwracać uwagę na to, co dzieje się w tym czasie w moim umyśle. To, co odkryłem, zaskoczyło mnie: W rzeczywistości medytuję podczas mojej porannej rutyny, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Sprawdź portal onluxury.pl i zainspiruj się jeszcze bardziej! 

Kiedy wiele osób myśli o medytacji, wyobraża sobie, że siedzi na podłodze w pozycji lotosu z zamkniętymi oczami. I choć jest to jedna z form medytacji, istnieje wiele innych sposobów praktykowania uważności w ciągu dnia.

Oto kilka prostych rzeczy, które możesz zrobić, by spokojnie rozpocząć dzień:

  • Głęboko oddychaj. Weź 10 głębokich oddechów i skup się na każdym wdechu i wydechu. Możesz stosować tę technikę w dowolnym momencie dnia, zwłaszcza gdy czujesz się zestresowany lub niespokojny.
  • Ruszaj się! Odrobina ruchu pomoże obudzić mięśnie i poprawi krążenie, dzięki czemu będziesz czuć się bardziej czujny i pełen energii przez cały dzień. Spróbuj przejść się po okolicy lub pobiegać wokół bloku przed rozpoczęciem pracy, lub przygotowaniem się do snu w nocy (pamiętaj jednak, by nie ćwiczyć zbyt blisko pory snu).
  •  Rozpocznij dzień w spokoju, spędzając trochę czasu na łonie natury.

Spokój to podstawa

Badania pokazują, że ludzie, którzy spędzają czas na łonie natury, są szczęśliwsi i zdrowsi, podczas gdy ci, którzy spędzają cały czas w pomieszczeniach, mają wyższe wskaźniki depresji, niepokoju i stresu.

Przed rozpoczęciem dnia warto wybrać się na spacer do parku lub po okolicy. Jeśli nie możesz wyjść na zewnątrz, spróbuj umieścić zdjęcia przyrody w miejscu, w którym pracujesz lub mieszkasz – nawet zwykły obrazek kwiatów może poprawić Ci nastrój.

Można też spróbować medytować przed rozpoczęciem dnia. Dostępnych jest wiele aplikacji do tego celu, ale ja lubię Headspace, ponieważ jest prosta w użyciu i oferuje solidne wskazówki, jak zacząć, jeśli jesteś nowicjuszem w medytacji. Oferuje również kursy medytacji prowadzonej dla konkretnych tematów, takich jak lęk czy problemy ze snem.

Leave a Reply