Najpopularniejsze media społecznościowe

Mamy kilka dekad mediów społecznościowych do nadrobienia, więc ta infografika wizualizuje najbardziej popularne platformy mediów społecznościowych od lat 80. Najwcześniejszym przykładem jest Usenet, który powstał w 1979 roku i był wyposażony w interfejs tekstowy. Była to w zasadzie tablica ogłoszeń, która pozwalała ludziom na zamieszczanie myśli i pomysłów.

W 1982 roku powstał CompuServe, skomercjalizowana wersja Usenetu, oferująca katalog internetowy, w którym użytkownicy mogą znaleźć informacje o innych użytkownikach, społecznościach, plikach i specyficznych forach. Co najważniejsze, CompuServe wprowadził pocztę elektroniczną poprzez swój własny serwis komunikacyjny o nazwie CB Simulator.

Dopiero we wczesnych latach 90. zaczynamy widzieć pojawiające się bardziej znane nazwy – AIM został uruchomiony w 1997 roku jako program do przesyłania wiadomości błyskawicznych dla systemu Windows 95, a następnie przekształcił się w AOL Instant Messenger w 2001 roku (a w 2013 roku po prostu w AIM). Zanim istniał Google Chat lub Skype, ICQ był również w pobliżu od 1997 do 2006 roku jako komunikator internetowy z silnym naciskiem na telefony komórkowe.

Jedną z ostatnich platform na tej liście jest Twitter, który rozpoczął działalność w 2006 roku jako platforma mikroblogowa, która pozwala użytkownikom dzielić się krótkimi 140-znakowymi wiadomościami ze swoją siecią zwolenników. Ponieważ jego powstanie miało miejsce tak niedawno w historii mediów społecznościowych. Więcej na becomedia.pl