Marketerzy używają różnych narzędzi, aby lepiej zrozumieć odbiorców, do których próbują dotrzeć. Narzędzia te mogą być pomocne podczas tworzenia treści, a w zależności od sytuacji, niektóre mogą być bardziej odpowiednie niż inne.
Ostatnie badanie przeprowadzone przez Expedia wykazało, że ludzie uważają recenzje online za tak samo godne zaufania jak osobiste rekomendacje. Narzędzie to jest najbardziej skuteczne w przypadku produktów i usług, w których słowo z ust jest ważne, takich jak hotele i restauracje.
Expedia wykorzystała swoją własną stronę do zebrania danych od konsumentów na temat tego, jak bardzo ufają oni recenzjom online. Następnie wykorzystała te dane do stworzenia zindywidualizowanych stron docelowych witryny dla każdego użytkownika w oparciu o jego poziom zaufania do recenzji, w celu zachęcenia użytkowników, którzy najbardziej skorzystaliby z przeczytania recenzji, aby to zrobili.
Wiele firm korzysta z kanałów mediów społecznościowych, aby wejść w interakcję ze swoimi klientami i fanami, ale jeśli używasz platformy, która ogranicza liczbę znaków, nie jest łatwo odpowiedzieć na typowe pytania lub odnieść się do obaw w sposób, który daje do zrozumienia, że rozumiesz, czego chce klient. Firmy takie jak American Express odniosły sukces, używając botów z Facebook Messengera zamiast postów w mediach społecznościowych, aby odpowiedzieć na pytania klientów w angażujący sposób. Przydają się one również do zbierania opinii w odpowiedzi na ankiety i sondaże – w tym przypadku Messenger okazał się bardziej skuteczny. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://oystem.pl/ .