Pozycjonowanie WordPress czy Facebook Ads – od czego zacząć 

Stawiasz swoje pierwsze kroki w marketingu online i zastanawiasz się, jak zacząć? Przede wszystkim musisz wybrać, w jaki sposób chcesz dotrzeć do swoich odbiorców – czy wolisz działać poprzez pozycjonowanie, czy preferujesz raczej płatne kampanie. Dowiedz się dzięki porównaniu pozycjonowania WordPress i Facebook Ads – od czego zacząć, czym charakteryzują się poszczególne formy działań i jakie są ich zalety. 

 

Społeczność internetowa ciągle się rozszerza. Podejmij odpowiednie działania, aby dotrzeć do jak największej liczby użytkowników. Bądź rozpoznawalny online!

Dlaczego warto założyć bloga na WordPressie?

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego akurat ta platforma jest najlepsza, oto kilka argumentów i korzyści płynących z WordPressa:

 

  • intuicyjna obsługa platformy,
  • oprogramowanie typu open source,
  • szeroki wachlarz motywów,
  • liczne dodatki (wtyczki),
  • możliwość sprzedaży internetowej,
  • pełna kontrola mobilna,
  • skalowalność,
  • możliwość zbudowania społeczności. 

Pozycjonowanie WordPress w pigułce

Zarówno w przypadku pozycjonowania WordPress, jak i działania za pomocą Facebook Ads – od czego zacząć jest kluczowym pytaniem. Dowiedz się więc, jakie kroki powinieneś podjąć, rozpoczynając pozycjonowanie WordPress.

 

Krok 1: Wykonaj audyt SEO, aby uzyskać listę zadań koniecznych do wdrożenia na stronie.

Krok 2: Dokonaj analizy konkurencji, sprawdź, co oferują blogi sięgające do tej samej tematyki.

Krok 3: Określ intencje wyszukiwania swoich czytelników i stwórz bazę słów kluczowych. 

Krok 4: Utwórz content plan oraz określ harmonogram częstotliwości publikowania wpisów, aby zapewnić płynny ruch na stronie.

Krok 5: Dokonaj technicznej optymalizacji SEO on-site.

Krok 6: Zadbaj o ciekawy układ treści i intuicyjny interfejs.

Krok 7: Wykorzystaj potencjał multimediów, pamiętaj o wysokiej jakości.

Krok 8: Zadbaj o responsywność witryny pod kątem urządzeń mobilnych.

Krok 9: Zoptymalizuj prędkość ładowania witryny. 

Krok 10: Stwórz strategię link buildingu.

Guest posting

Jest to jedna z metod linkowania zewnętrznego. Polega na zaproszeniu osoby, która stworzy treść na naszej stronie, bądź oddaniu swojego materiału innej witrynie. Zwiększa to Twoje zasięgi, stwarza możliwość dotarcia do większej grupy odbiorców, a także buduje sieć wzajemnych relacji między blogerami.

Content marketing

W tym przypadku koncentrujesz się na treści oraz kanałach jej dystrybucji. Wszystko, co publikujesz, od tekstu, przez obrazy, aż po wideo, jest treścią, którą możesz pozycjonować. Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych, aby wspierać swój content.

Evergreen content

Twórz treści, których nie dotknie upływ czasu. Stwarzają one możliwość generowania ruchu na stronie w długotrwałej perspektywie, poprawiają poziom interakcji użytkowników, a także wzmacniają autorytet w sieci. Zacznij pisać poradniki, instrukcje, case study lub przepisy kulinarne. 

 

Jak widzisz, potencjał reklamowy mają zarówno płatne kampanie, jak i pozycjonowanie. Zostajesz więc z nurtującym pytaniem, które pojawia się w odniesieniu do obu narzędzi – WordPress i Facebook Ads – od czego zacząć? Przede wszystkim zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć i na tej podstawie wybierz jedno narzędzie, na którym najpierw się skupisz. Pozwoli Ci to poprawnie wykonać wszystkie niezbędne zadania. Jednak ze względu na ogromny potencjał obu form reklamy, nie zatrzymuj się na tym. Gdy już osiągniesz pierwsze efekty za pomocą jednej z tych metod, sięgnij po drugą. Dzięki temu świat online stanie przed Tobą otworem.