Skąd się wzięła reklama?

Więc jesteś przyzwyczajony do oglądania reklam w gazetach i czasopismach, w telewizji i radiu, a może nawet w swoim koncie Gmail. Ale gdzie te wszystkie reklamy pochodzą?

Ale zanim przejdziemy do szczegółów technicznych, ważne jest, aby zrozumieć, jak reklama zmieniła się na przestrzeni lat. Z perspektywy biznesowej, istnieją dwa rodzaje reklamy: płatne reklamy i zarobione reklamy. Płatna reklama jest dokładnie to, co brzmi jak – płacisz firmę, aby umieścić reklamę przed ich klientów. Firma może zapłacić czasopismo do uruchomienia reklamy w ich publikacji lub mogą kupić czas antenowy na lokalnej stacji radiowej. Zarobione reklamy, z drugiej strony, jest coraz ludzi, aby rozprzestrzeniać się o swoim produkcie za darmo. To może być wszystko, od uzyskania ludzi do tweet o swoim nowym smaku jogurtu do zakupu billboardów wzdłuż autostrady, które zachęcają kierowców do przekazania swojej wiadomości na Facebooku lub Twitterze.

To rozróżnienie między płatne i zarobione jest ważne, ponieważ wyjaśnia, dlaczego dzisiejsze reklamy wyglądają tak różne od reklam z ostatnich dziesięcioleci. Przez większość współczesnej historii, płatne reklamy były bardzo skuteczne w przekonywaniu ludzi do zakupu rzeczy. Wraz ze wzrostem telewizji w latach 50-tych i dalej, firmy zaczęły poświęcać więcej pieniędzy na płatne reklamy niż kiedykolwiek wcześniej i to działało! Zobacz więcej clevermedia.pl